תנו לו ללכת

מאת: שלמה גזית – אלוף מיל', בעבר ראש אמ"ן

על הישראלי היהודי שצילם בכור בדימונה, הפיץ בעולם, וישב 18 שנים בכלא; ועל 3 הישראלים הערבים שהרגו בהר-הבית חיילי מג"ב.

 

 

 

ראיתי בימים אלה כותרת באחד העמודים הפנימיים של העיתון – "ואנונו נדון ל-120 שעות עבודות-שירות כי נפגש עם אזרחים זרים". המערכת הביטחונית ממשיכה לרדוף אותו. דומני כי מרדכי ואנונו הוא האזרח הישראלי היחיד שנגזרו עליו הגבלות חמורות, לאחר שהשלים את מלוא תקופת המאסר שנגזרה עליו – 18 שנים בכלא, הגבלות שאין להן מועד תפוגה אלא ביום פטירתו. ואנונו היום בן 63, מכאן שהגבלות אלה תמשכנה לרדוף אותו לפחות עוד 25-20  שנים. אין לי טענות על מעצרו והעמדתו לדין. ואנונו עבד בכור בדימונה, הבריח פנימה מצלמה וצילם תמונות מרשיעות. משפוטר מעבודתו בכור ירד מהארץ ומסר את הצילומים לפרסום ב"סאנדיי-טיימס" הלונדוני. ואנונו נחשף ב-1986, הובא ארצה, נשפט והורשע, ונדון ל-18 שנות מאסר. היה זה גזר-דין חמור, גזר-דין שנועד להעניש, ובעיקר – להרתיע.

 

 

מאז החשיפה ב-1986 חלפו  יותר מ-30 שנה. ואנונו איננו מעודכן בנעשה היום בדימונה והוא מנותק מכל מידע חדש. ישראלים רבים, רובם מבכירי המערכת המדינית והביטחונית בישראל, התבטאו אין ספור פעמים על תכנית הגרעין של ישראל. אף לא אחד מהם לא נחקר ולא הועמד לדין.

 

 

להלן המגבלות שהוטלו על ואנונו מאז סיום ישיבתו בכלא, לפני כ-15 שנים: איסור יציאה מן הארץ, איסור לדבר עם אזרחים שאינם ישראלים, איסור שיחה עם עיתונאים, איסור כניסה לשטחי הרשות הפלסטינית, איסור החלפת כתובת מגורים ללא קבלת אישור מוקדם, וסירוב משרד הפנים להיענות לבקשתו לבטל את אזרחותו הישראלית. על הגבלות אלה – ויש מי שמדקדק ומקפיד שיישמרו – הועמד מרדכי ואנונו מספר פעמים לדין, ואף חזר ונדון למספר חודשי מאסר נוספים. מערכת המשפט הישראלית רודפת אותו.

 

 

אך בעולם יש הרואים בואנונו גיבור הנלחם בהפצת הנשק הגרעיני. אלה קראו אף להעניק לו פרס נובל לשלום. האיחוד האירופי גינה את ממשלת ישראל על דרך הטיפול בו, וארגוני זכויות האדם, ובהם "אמנסטי אינטרנשיונל", מגנים את ממשלת ישראל על התנכלותה לאסיר מצפון. ואנונו זכה גם לפרסים ולתוארי כבוד בזירה הבינלאומית. ב-2010 הוענקה לו מדליה על-ידי "הליגה הבינלאומית למען זכויות אדם" על-שם קרל פון אוסיצקי. בשנת 1977 הועלתה ההצגה "אדון V" המתארת את חייו של מרדכי ואנונו. ההצגה זכתה לציון לשבח בפסטיבל תיאטרונטו; זכתה לשבחים בלונדון, בפסטיבל אדינבורו, בארצות הברית, בגרמניה ובקהיר; והופיעה בפסטיבל לתיאטרוני אוניברסיטה באוניברסיטת קלן שבגרמניה.

 

 

 

דמותו של ואנונו, עם המגבלות האכזריות שמטילה עליו ישראל, גורמת לנו נזק מדיני והסברתי מיותר. אינני יודע מי מוסמך לשים קץ לפרסה הזו. חוששני כי לא יהיה זה המלמ"ב – הממונה על הביטחון במערכת הביטחון – הנוקם והנוטר. ככל הנראה צריכה לעלות בקשה זו על שולחן נשיא המדינה. הגיעה השעה להניח למרדכי ואנונו. הגיעה השעה לשחרר את ואנונו מכל הגבלה. יש לאפשר לו לוותר על אזרחותו הישראלית, על דתו היהודית – ועל כבילתו לתחומי ישראל. הגיעה השעה לתת לואנונו ללכת.

 

  • – – – –

 

על הפיגוע בהר הבית – אסתפק עתה ב-2 הערות:

 

  • במסמך שפרסמה מחלקת המחקר באמ"ן – אגף המודיעין בצה"ל – ב-9 ביוני 1967, בלב מלחמת ששת הימים, נקבע במפורש שהר-הבית קדוש ל-3 הדתות המונותאיסטיות. הוצע להעניק לאגן הקדוש מעמד "ותיקאני", באחריות נציגות מ-3 הדתות. המציאות בשטח מוכיחה עד כמה צדקנו בהמלצתנו זו.

 

  • אתמול, בהר הבית, היו אלה 3 מחבלים צעירים, ערביי ישראל. ממשלת ישראל חייבת לעשות הכול שלא לדחוף את ערביי ישראל לעימות, ולמעורבות פעילה במאבק הישראלי-פלסטיני.

 

 

 

39 תגובות עד עתה

  1. דב אהרונוב
    #1

    לשלמה גזית

    השאלה היא עד כמה ביבי ירחיק לכת.
    מקורביו כרגע בחקירות מאוד אינטנסיביות.הוא במיצר.

    "לא היה כלום ואין כלום" כנראה עבר זמנו.ביבי דואג לא להשאיר שום סגן ראש ממשלה במקרה שיהיה נבצר ממנו להמשיך בתפקידו כראש ממשלה.מצב מדאיג.
    לא אפרט יותר.המבין יבין.

    אבל דבר אחד בכל זאת אזכיר:
    כשקנדי נרצח אמריקה כולה היתה בשוק טוטאלי.

    אבל על אף זאת השלטון עבר לידי סגנו בצורה מופתית ללא זעזועים.

    אני קורא לאנשים הקובעים האחראים (ישגם גם כאלו)שאיכפת להם מגורל המדינה לעשות משהו מיידי לתיקון המצב האנומלי הזה.

  2. דב אהרונוב
    #2

    המשך

    בעבר הלא רחוק הוגשה הצעת חוק-כמדומני על ידי חברת הכנסת מירב מיכאלי-לחייב מינוי סגן לראש הממשלה.

    זאת אומרת שמישהו כבר חשב שזה מצב בעייתי.

    ההצעה נדחתה עלידי הקואליציה.
    רצוי ביותר שאנשים מסויימים קובעים יחשבו על העניין מחדש.המצב מחייב זאת.כך דעתי.

  3. דב אהרונוב
    #3

    המשך

    בדקתי עכשיו בגוגל:

    ואומנם,
    ח"כ מירב מיכאלי היא זאת שהציעה לחוקק חוק המחייב ראש ממשלה למנות לעצמו ממלא מקום(אני מניח שבשם מפלגתה).

    ההצעה נידונה על ידי וועדת שרים
    ב-7 לינואר ונדחתה בכנסת ב-11 לינואר השנה.

    המצב כרגע הוא שראש הממשלה רשאי על פי חוק אך לא חייב למנות לעצמו ממלא מקום.

    מצב בלתי סביר לחלוטין בעת הזאת שחייבים לשנותו מהר ככל האפשר.

  4. גדעון ארליך
    #4

    לשלמה גזית הנכבד.
    כתבת:
    "אתמול, בהר הבית, היו אלה 3 מחבלים צעירים, ערביי ישראל."
    נניח לרגע שהיו אלה "3 נערי גבעות צעירים יהודי ישראל" וכל שאר פרטי המקרה היו זהים.
    האם המסקנה במקרה כזה היתה זהה רק בהחלפת יהודי-ערבי?

  5. אבנר
    #5

    1.איזו היתממות צבועה ודוחה של מגיב 4.
    אין לו כל עכבה ל"דחוף את צעירי ישראל" המתנגדים להתנחבלות לפינה המאלצת אותם להתעמת עם המדינה.
    2.ההשוואות החוזרות בין הערבים ליהודים כל פעם שעולה ענין דומה מעניינות מאד ומצביעות על עמדה נפשית אנטגוניסטית למדינה אפריורי דומה מאד לעמדתם הנפשית של הערבים.
    זו העמדה הרואה במדינה ככלי להשגת מטרותיהם ולא מטרות המדינה,או במילים אחרות,המדינה תתאים עצמה אל מטרותיהם אז הם יהיו נאמנים לה-לא תהיה-אין להם כל עכבה נפשית לבגוד בה,כלומר,בוגדים בפוטנציה.

  6. Marc boosen
    #6

    מגיב #5 מעדיף לברוח מהמציאות, במקום להתאמת עם שאלות קשות.

    הרי מגיב #4 בעצם שואל-

    1) האם לגיטימי לפעול בצורה אלימה של ירי ורצח- בתור דרך התמודדות עם קונפליקטים ו/או תסכולים.

    2) אם התשובה לשאלה הנ"ל היא- לא, אז- לא ליהודים ולא לערבים/מוסלמים, אבל אם התשובה היא- כן, אז גם ליהודים וגם לערבים/מוסלמים…

    3) כאשר השאלה איננה לגיטימית לגבי יהודים, מדוע היא לגיטימית (או לפחות- שאלה מובנת) לגבי ערבים/מוסלמים?…

  7. נעמיט
    #7

    התגובה של גדעון מצחיקה.
    בואו ננסה את ההגיון שלו, הנה:
    "אתמול, בהר הבית, היו אלה 3 מחבלים צעירים, מתנחלים. ממשלת ישראל חייבת לעשות הכול שלא לדחוף את המתנחלים לעימות, ולמעורבות פעילה במאבק הישראלי-פלסטיני".

    מרוצה מהנוסח, גדעון?

  8. גדעון ארליך
    #8

    זה מה שיש לך לכתוב נעמיט ?
    צודק מרק 5 . במשפט הפתיחה שלו. בריחה ממציאות להקנטה והתקוטטות: "מצחיקה, מרוצה מהנוסח" ?
    מה קשור בכלל מרוצה או לא מרוצה מאיזה נוסח.
    יש להישיר מבט למציאות ולתאר מה היה קורה בארץ אילו באמת היו אלה:
    "3 נערי גבעות צעירים יהודי ישראל"
    ( את המלה "יהודי" מחקת !!!)
    נניח שהם היו מ"מעלה טרשים" דמיונית.
    האם מקום זה לא היה כבר נמחק? האם לא היו מוציאים מיד צווי אלוף דרקוניים?
    עצרות?
    הפגנות?
    תהלוכות?
    בבקשה ראייה ודיון מציאותיים של מה היה קורה אם…

  9. נעמיט
    #9

    ארליך עשיתי בדיוק מה שביקשת – החלפתי ערבים במתנחלים.
    אתה יכול להוסיף "מתנחלים יהודים".
    "נוער הגבעות"?
    איזה גבעות?

    והאם לא הזכירו שהקוטלים בהר הבית באו מאום אל פאחם?
    זה סוד?

    מישהו כאן בין הקוראים יודע במקרה איך מתייחסים לאום אל-פאחם במגזר הערבי?
    אם היה לך ארליך 10 אחוז מידע על ערביי ישראל ממה שיש לי על ההתנחלויות – היינו במצב קצת יותר טוב.
    גם עשרה אחוז מידע על ערביי ישראל ממה שיש לי – כנ"ל.

  10. נעמיט
    #10

    השאלה של מרק היא טרגית.

  11. גדעון ארליך
    #11

    ל #9 לשאלה אם מישהו יודע במקרה "איך מתייחסים לאום אל-פאחם במגזר הערבי?"
    הנשיא רובי ריבלין יודע, ולכן אמר:
    "השתיקה והתגובות הרפות של חלק מהמנהיגות הפוליטית הערבית מקוממות. טרור חייב להיות מוקע ללא תנאי וללא התפתלויות. מי שאינו מוקיע טרור, משתף איתו פעולה"

    http://www.inn.co.il/News/News.aspx/350953
    לגבי שאר 9#. חלקו נועד כנראה להתקוטטות, וחלקו לא ברור למה נכתב.

  12. זיוה
    #12

    נעמיט 9
    ״הקוטלים בהר הבית״
    קודם ״מפגעים״ במקום מחבלים, מין מילה עדינה כזאתי,
    ועכשיו ״קוטלים״ במקום רוצחים. יעני לא ממש.
    שיח חדש.

  13. אבנר
    #13

    ציטוט מדברי הנשיא אותם מביא בששון מגיב 11:
    " מי שאינו מוקיע טרור, משתף איתו פעולה".
    ולא רואה ולא שומע מגיב זה כשחלק מהרבנים וה"מנהיגים" הפוליטיים של הימין לכתותיו נוהגים בדיוק כמו שנואיהם הפלשתים-לא רק שאינם מגנים טרור יהודי, כולל רצחני,הם משבחים ומעלים אותו על נס.
    והמתקוטט הצייקן לא מפסיק להתקוטט וכל הזמן מתבכיין שאחרים מתקוטטים ומנסה להכתיב להם מה לכתוב במקום להתמודד עיניינית עם דבריהם.

  14. נעמיט
    #14

    ארליך הוכחת עכשיו היכן אתה עומד. ולא באופן מפתיע.
    רוב אזרחי ישראל אינם עסוקים בטרור.
    אותך מעניינים רק אלה שכן עוסקים בטרור.
    זהו כל הסיפור.
    הדיון בינינו לפיכך לא יכול להיפגש.
    לטובת קוראים אחרים שמתענינים – בתוך החברה הערבית יש ריבוד בדואים מול פלאחים. פלאחים מול עירוניים. עשירים מול עניים.
    זה לא הומצא אצל הערבים.
    ג'יסר א-זרקא, בעצם כפר של בדואים. במשך שנים ארוכות היו שם נישואים בתוך המשפחה על תוצאותיו.
    למעשה ניתן לזהות חיצונית את תושבי א-זרקה ויש לכך הרב השלכות ביחסם עם ערביי הסביבה.

  15. נעמיט
    #15

    כשאני מדברת על נישואים בתוך המשפחה – יש דרגות שונות. המקרה של א-זרקה הוא ממש קיצוני, כי נשארו בסביבה מעט מאוד בדואים.

    אום-אל-פאחם בעצמה יש לה שם לא משהו בנגזר הערבי.

    ערביי הגליל מתנשאים על אנשי ואדי ערה.
    עם השנים מטשטשים באופן טבעי חלק מההבדלים מתקיימים יותר נישואי בחירה בין רחוקים.

    אבל בעיניך ואחרים כמו שרה – זו הכל מקשה אחת – חברה שעסוקה כל היום וכל הלילה בטרור. מי שלא עסוק ממש, מעודד את זה ובטח לא יגנה.

    ד.א – הערבים אינם קופים שמקלפים בננה ברגע שזורקים להם אחת.
    נמאס להם ממבחן "הגינוי".

  16. נעמיט
    #16

    מישהו החליט שאסור לערבי ישראלי לומר שהוא מתנגד לטרור. הוא חייב להגיד שהוא מגנה.
    אבל כשקורה משהו בחברה שלך – הרי לא מספיק לגנות. הם מביעים התנגדות ומנמקים.

    לאאאאאא – אנחנו היהודים רוצים לשמוע – "אתה מגנה או לא?", כמעט עם אקדח לרקה.

    זו רמת הדיון.

    בסוף הנבואה תגשים את עצמה. רק תמשיכו גדעון וחבריו להתייחס לערבים בהכללה ולהפוך אותם לבעייה כוללת והם עוד ישתכנעו חלילה.
    כי לא נראה שאתה משאיר להם מרחב חיים מחוץ לטרור שאתה מדביק לכולם.

  17. שרה
    #17

    אבנר 13
    האשמותיך כבדות. נחצה כאן קו אדום!
    אתה עומד מאחורי דבריך? הוכח!!!!!
    ולא — חדל.

  18. גדעון ארליך
    #18

    נעמיט-אבנר 13 14 15 16 תוקפים באריכות וללא טעם את דברי הנשיא רובי ריבלין .
    אבל מה? הם כותבים כאילו אני הוא רובי ריבלין !
    אבנר לאחר מאמצים עילאיים מצא לו ביטוי "מתקוטט צייקן" שאותו מייחס לריבלין או לי , ונעמיט ממציאה עקרונות חדשים כאילו מול חברה אויבת אין להסתכל על חוד החנית – הפעיל והפוגע , אלא על רוב האוכלוסיה ! גם בחברת שודדי ים הרוב הם נשים ובעלי מלאכה וילדים וזקנים שאינם מסתערים ושודדים אוניות.
    מה שבעיני ולא בעיני (או בעיני שרה הנפלאה) לא נעמיט תקבע!

  19. דב אהרונוב
    #19

    סיימתי לראות עתה תוכנית על חנוך לוין המיתולוגי בטלוויזיה
    הצגת המחזה הראשון שלו:"את ואני והמלחמה הבאה" שהוצגה סמוך לסיום מלחמת ששת הימים.הצגה שעוררה סערה עצומה והורדה מן הבמה.יותר מאוחר הופיעה ההצגה "מלכת האמבטיה".הורדה מהבמה אחרי תשע הצגות.
    חיים בר לב שאל קבוצת חיילים בדרום:
    האם לדעתכם אפשר להריץ כאן את "מלכת האמבטיה"? החיילים ענו לו:
    "תביא את המלכה. אמבטיה נעשה לה כבר כאן".
    ההצגה הפוליטית האחרונה של חנוך לוין היתה "רצח".היא הוצגה בתקופה אחרת.תקופה בה עברנו הקזות דם רבות.200 הצגות שהצליחו מאד.

  20. אבנר
    #20

    שרה-17
    וואווואווואו ועוד אחד.
    את נורמלית????????
    אני חייב לך דבר מה?
    מה הדיבור הדיקטטורי הזה?
    ישר מבית מידרשו של איזה רב שתלטן ונצלן?
    בינתיים אני מביא הכי הרבה סימוכין לדברי אז תצטנפי בפינתך.
    והגיע הזמן שתתחילי להחיל את דרישותייך מאחרים על עצמך בבחינת "קשוט עצמך…".
    במחשבה שניה-אני מודה לך ולמרעייך על האמירות שאתם משחררים כאן המעידות על הוויתכם בבחינת "תוככם כברכם".
    וכן,כנ"ל נכון לגבי אני ולדעתי לגבי כל אחד.

  21. אבנר
    #21

    גידינק'ה-18
    כיצד ייתכן שאדם בעל תואר דוקטור באקדמיה "מצליח" להבין מדברי,ואני לא סנגור של נעמיט,היא מספיק חכמה כדי להשיב לדבר הזה כגמולו.
    אני תקפתי את דברי הנשיא?
    אני בזתי לך שבשקיקה עלובה נתלית בדברי הנשיא מבלי שתפנה אותם גם לעצמך ולמרעיך.
    דברי הנשיא נכונים וחבל שגם אצלו קפץ הגן הרבזיוניסטי בז'בוטינסקאי היהודוני ולא מצא לנכון,לפחות מדבריו שצוטטו לא מצא לנכון להחילם גם על ה""מנהיגים"" היהודונים,למשל,הביבי ויחסו לרוצח מחברון.
    כן,לא רק אתה ולא רק רובי מתקוטטים צייקנים אבל התכוונתי רק אליך
    המשך

  22. אבנר
    #22

    המשך
    ושוב החזרה הפבלובית היהודונית הגלותית המתאמצת להפחיד בכוונה כמעט בכל עניין להסיט את הדיון לעבר שכנינו.
    ושוב הגישה הדיקטטורית היהודונית/גלותית הסבורה שמותר ונכון לה להכתיב לאחר כלשהו מה יחשוב.
    אבל לעצמו לוקח כמובן מאליו את הזכות למנוע מאחרים
    לקבוע עבורו:"לא נעמיט תקבע", אבל כמעט תמיד קובע לאחרים מה יכתבו ויחשבו-אופייני לחברה סגורה בה יחיד הנעלה מכולם קובע לכולם מה יחשבו וכיצד יתנהגו בכל דבר וענין.
    ומשעשע לקרוא את ההשוואה לשודדי ים.
    האיש לא מודע למשמעויות של דבריו.
    הוא ושכמותו טוענים
    המשך

  23. אבנר
    #23

    המשך
    שכול השכנים,נשים,זקנים וטף הינם טרוריסטים לעומת טענת נעמיט וחבריה שצריך להבחין בין "חוד החנית" ובין הלא מעורבים בטרוריזם.
    וברוב הבנתו הוא טוען את מה שנעמיט טוענת-הוא טוען שגם בחברה של שודדי ים הרוב לא מעורב.
    בראבו,דוקטור!

  24. גדעון ארליך
    #24

    (ניסוח מעודן)
    אבנר אינו יכול להציג אפילו דוגמא בודדת של רב משבח טרור ומעלה אותו על נס ( כפי שכתב ב 13) .
    כתחליף הוא מתלקלק עם הביטוי שלו "מתקוטט צייקן" כשנדמה לו שהקורא שיודע שהביטוי הזה הוא למעשה חסר משמעות יעמוד נפעם מול הביטוי הנשגב הזה וייחס לו, לאבנר, חוכמה עליונה !
    החזירה שלו על הביטוי "יהודונים" נועדה כנראה גם היא להרשים את הקורא שלדעת אבנר הוא מסוגו.

    שאר דבריו אינם דיון אלא התקוטטות סרת טעם (צייקנית?).

  25. שרה
    #25

    אבנר 20 – 23
    פירושך אינו מחזיק מים לאור שימושך התדיר
    בביטויים כגון, ״יהודונים״, ״מתנחבלים״, ״הגן הרוויזיוניסטי״,
    ועוד כהנה וכהנה.
    ותגובות 20- 23, כמשל.

  26. נעמיט
    #26

    מגנה, מוקיע, מתנגד – מה ההבדל?
    אז בחר פלוני לומר שהוא מתנגד לפעילות כזו וכזו – עכשיו נרדוף אחריו כי הוא לא גינה, "רק" הביע התנגדות?

    יש לי הערכה אישית לנשיא המדינה, עוד מימים ימימה – למרות הבדלי השקםת בינינו.
    אבל איתו אפשר לנהל שיח.

    חוץ מזה זה אנחנו שומעים מהימין ביקורת נגדו בדיוק על רקע יחסו אל החברה הערבית, יחס שראוי לגיבוי ולהערכה – פתאום הוא נהיה כאן דוברו של הימין?
    הרי זה בדיוק הנשיא שטוען שאין להכניס את כל אזרחי ישראל בחבילה אחת כאילו כולם טרוריסטים או תומכי טרור?
    ולמי מופנים דבריו אלה?

  27. נעמיט
    #27

    ומה לא נכון עובדתית בתגובה 13?
    הקו האדום שנחצה הוא הקו שמתואר בתגובה לא העובדה שמישהו מזכיר לנו את העובדה הזאת.

  28. אבנר
    #28

    גידי-24
    למיטב זכרוני אחד מראשי השב"כ בסידרה "שומרי הסף" מספר על רבנים ששמחו בציבור כשנודע רצח רבין.
    לא זוכר מי מביניהם,אולי כרמי גילון שהיה אז ראש השב"כ,ולא זוכר באיזה פרק.
    וחמור מכך-הרוצח לא היה רוצח את רבין ללא היתר מפורש,כפי שהודה בעצמו,מרבנים אליהם פנה,להסיר מהעולם את הרודף הזה.
    ההיתממות הצבועה של הדוקטור הנ"ל מחליאה.
    וחמור מכך,בעל התואר הזה מעיד כמיליארד עדים על הכשל המובנה הבסיסי בהצעתו של פרופ' איסר להשתית את המשטר על "החוכמה" שהמדד שלה הוא רמת ההשכלה.

  29. אבנר
    #29

    בהקשר לתגובתי הקודמת בעניין תמיכת רבנים בטרוריסטים יהודים. בקישור שבכאן סיפורו של יעקב רייניץ מספר בפוסט שכתב בפייסבוק לאחר שהמורה
    והרב ליסון, שניצל מינית אותו ושניים מאחיו,הורשע ונידון ל-7 שנות מאסר.
    ואלו דבריו:" "המון קולות הושמעו, של רבנים ואישי ציבור, של חברים שכנים ומכרים, מהשכונה ומספסל הלימודים. המון זעם וכעס היה, אך הוא הופנה אלינו המתלוננים דווקא. איך אוכל לתאר את הצער והאכזבה, את תחושת הכעס והבגידה, כשמורים ורבנים שלימדו אותי שנים רבות, יום יום. שעליהם בטחתי וסמכתי, הופיעו מולי
    המשך

  30. אבנר
    #30

    המשך ציטוט
    בדוכן העדים בבית המשפט ושיבחו והוללו את הרב הנערץ".
    בטרור כמו בפשעי מין-הקורבן אשם והרב/הטרוריסט היהודי צחים כשלג.
    לא הגיע הזמן,דוקטור גידי,להפסיק עם הפסאדה?

    http://rotter.net/forum/scoops1/415399.shtml?utm_source=finance.sponser.co.il&utm_medium=ticker

  31. אבנר
    #31

    נעמיט-26
    דברייך מעידים,לדעתי,על תמימות.
    את באמת סבורה שדבריו אודות הציבור הערבי בלהבלהבלה אמיתיים?
    אולי החזקתו,הגלויה,גם כשהוא נשיא של **כולם**,במדיניות המדינה הדו לאומית בשליטת ישראל מעידה הרבה יותר טוב על יחסו האמיתי כלפי שכנינו?
    הוא משקיע מאמצים רבים להופיע כאיש נאור,לא פנאט,חביב טוב ומיטיב,מציג,כנראה בגלל שנאות פנים רבזיוניסטיות,עמדה שונה מביבי אבל זו,לדעתי, הצגה בלבד.
    מתק שפתיו מטעה ומוליך שולל.
    עד כמה שזכור לי הוא הלך,מיד אחרי בחירתו לכותל.
    אבי גבאי לא הלך.
    גבאי הלך לתמוך במפגינים בפ"ת.

  32. אבנר
    #32

    שרה-25
    לידיעתך-
    הטיעון והפירוש שלי מחזיקים אויר,לא רק מים.

  33. נעמיט
    #33

    אבנר – מכירה את ריבלין הרבה שנים, לא קרבה יתרה, רק ככה מירושלים כשעוד היתה קטנה.

    האיש די עקבי – הוא מאמין שיהיה בריא, שאפשר לספח את השטחים ולאזרח את כל הפלסטינים.
    הוא מיורשי ז'בוטינסקי על כל צדדיו, אבל בעיקר בצד המדיני (השאר אולי מעניין אותו פחות?).
    אז הוא הלך לכותל – מי לא הולך לשם?
    גם גבאי ילך.
    נחכה ונראה.

    לא חשבתי על זה – אולי האיש הזה הולך באמת להפתיע?
    נחכה ונראה.

  34. גדעון ארליך
    #34

    ב 24
    דרשתי מאבנר "להציג אפילו דוגמא בודדת של רב משבח טרור ומעלה אותו על נס ( כפי שכתב ב 13) ."
    במקום לעשות זאת הוא (יחד עם נעמיט) 17 18 19 30 31 כותבים וכותבים אך לא מצביעים אפילו על רב בודד שאמר דבר שכזה !

    אבנר כותב כלפי :
    "וחמור מכך,בעל התואר הזה מעיד כמיליארד עדים על הכשל המובנה הבסיסי בהצעתו של פרופ' איסר להשתית את המשטר על "החוכמה" שהמדד שלה הוא רמת ההשכלה.".
    עוד בליל מלים ממקלדתו של אבנר שמראה שאין דבריו ראויים לתשומת לב.

  35. אבנר
    #35

    גידינק'ה-34
    וואווואווואו-"…דרשתי מאבנר…"
    כמו שני הקופים משלשת הקופים "לא רואה-לא שומע"
    אבל מברבר ומלהג את ההסתה הדתית/ימנית שלו למכביר.
    אבל…בתרבות שלי לא בורחים מאתגרים גם אם מציביהם אינם ראויים וגם אם הם שוליים,ואולי לא.
    בדקתי
    בפרק 3 של "שומרי הסף" מובאים קטעים מתהליך ההסלמה של הפיגועים הרצחניים שגררו תגובות הולכות ומתעצמות של הימין על כל כתותיו בארץ.
    מובאים דברים שאמר בראיון רב,כמדומני אבינר:
    "אין זכות לממשלה לכפות על העם דברים שהם בניגוד לתורה ולהלכה" ובהמשך "איש המוסר קרקע
    המשך ציטוט

  36. אבנר
    #36

    המשך
    או גופים של ישראל כל הקודם להורגו זכה" ומוסיף ש"הדברים רשומים ברמב"ם,אני אראה לך,אבל אני לא זכיתי".שואל המראיין:"מה זאת אומרת 'לא זכיתי'"?
    עונה הרב:"משום שהוא עדיין חי" וצוחק מבסוט.
    צריך להיות רשע מרושע בן נעוות המרדות כדי להתכחש לכל המטריה הענקית הקיימת בתמונה ומלל המראה ומשמיעה את ההסתה לרצח רבין.
    הדברים המצוטטים הם מהדקות 36 עד-38.

    https://www.youtube.com/watch?v=c3qXbkFLdng

  37. נעמיט
    #37

    מישהו העיר לי: "תמשיכי, רואים שאת מצליחה לנער את אנשי הימין"
    אז אין לי מושג אם זה נכון ואין לי דרך לבדוק.

    אבל אני ממשיכה במה שאני מאמינה. לא מעניין אותי ל"נער" מישהו.
    אני מנסה בסך הכל לנהל שיח פתוח כמידת יכולתי.

  38. נעמיט
    #38

    אם יש משהו גרוע יותר מ"סתם" הסתה, זו הסתה ב"רשות התורה".

  39. נעמיט
    #39

    מי שרוצה לדעת איפה הוא חי, צריך –
    – לכתת קצת רגליים (להקשיב לשיעורים בחדר באזורים החרדים בצפון העיר).
    לשים יד על עיתונים מקומיים כמו זה של ק"ק קרית-ארבע.
    באחת ההזדמנויות הצגתי קטע שפורסם שם לשכן שלי ד"ר בתלמוד.
    הוא אמר "עזבי את זה. אוי לנו אם נעזור להפיץ את הנבלה הזאת".

    נהגתי גם להקשיב לדרשות בבתי כנסת בשכונות. שמעתי פעם רב שהמסקנה מדבריו – שסבא שלי נשרף בגיהנום.

    הדוגמאות רבות.
    ישנם רבנים מתוחכמים יותר וישנם פחות.
    ישנם זהירים יותר ואלה שמצפצפים על החוק – אדרבא.

    כולם סומכים על הכלל של השכן שלי

הוספת תגובה

הקוראים מתבקשים להגיב בסגנון ראוי. תגובות עם דברי בלע לא יפורסמו.
מספר התווים בתגובה מוגבל ל - 500.






XHTML: ניתן להשתמש בתגים אלו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>